pairal

Español

English

ramon cererols

Inici » Blender 3D » Modelatge

Aquest tutorial descriu un mètode fàcil per modelar objectes en Blender quan disposem de plànols o vistes superiors, frontals i laterals. En el nostre exemple reproduïrem un Boeing 747-400.

Abans de començar amb el nostre avió, descrivim la idea general del procés:

Hem de dividir l'objecte en components més senzills. En el nostre cas: el fuselatge, les ales, les aletes i les turbines.

Per cadascun d'aquests components, cal fer:

Construir la secció transversal (vegeu "Front" a la imatge de l'esquerra).

Valent-nos de la vista lateral com a imatge de fons, estirar (extrude) el cercle, i arrossegar-lo i escalar-lo seguint el perfil (vegeu "Side").

Ara, amb la vista superior com a fons, seleccioneu successivament cada secció, i moveu-la i escaleu-la novament, però aquest cop RESTRINGINT-NE el moviment a l'eix x (vegeu "Top").

Anem al nostre avió. Començarem amb un nou fitxer (Ctrl+X) i esborrarem el cub per defecte (XKEY). Ara, des de la vista frontal (NUM1) afegim (Shift+A) un cercle amb 12 vèrtexs.

Llavors canviem a la vista superior (NUM7) i carreguem el plànol superior com a fons ("View->Background image"). Assegurem-nos que tenim el cercle actiu en mode edició (feu TAB si cal) amb tots els vèrtexs seleccionats (AKEY si cal), i escaleu-lo per ajustar-lo al perfil del fuselatge.

Ara estirem (EKEY) el cercle al llarg de l'eix Y (YKEY) per crear una nova secció transversal. Hem d'intentar crear seccions allà on hi hagi canvis de forma. Cada vegada hem d'arrossegar (GKEY) i escalar (SKEY) la nova secció per ajustar-la al fuselatge.

Continuem estirant, arrossegant i escalant fins a acabar el fuselatge.

Llavors anem a la vista lateral (NUM3), carreguem el fons lateral i seleccionem tots els vèrtexs d'una secció transversal (La millor manera de fer-ho és amb la BKEY i dibuixant un rectangle al voltant de la secció, però cal que no esteu en mode sòlid. Si hi fóssiu, cal anar a mode objecte amb TAB, premeu ZKEY i torneu a mode edició amb TAB).

Ajustarem la secció al perfil lateral arrossegant-la i escalant-la RESTRINGINT aquests moviments a l'eix Z.

Repetim aquest procés amb totes les seccions, seguint el perfil lateral, i sempre prenent cura de restringir tots els canvis a l'eix Z amb ZKEY.

A fi de netejar la vista per al modelatge de les ales, podem moure el fuselatge a una altra capa. Per fer-ho, en mode objecte (TAB), seleccionem el fuselatge amb RMB, premem MKEY, el número de capa i OK.

Ara, en la vista lateral, afegim un cercle i l'escalem an l'eix Z per obtenir la secció de l'ala (la podem millorar un xic movent un a un alguns vèrtexs).

Anem a la vista superior (NUM7), carreguem el fons superior, i repetim la seqüència habitual d'estirar, arrossegar i escalar resseguint el perfil de l'ala.

Podem modelar solament una ala, duplicar-la i emmirallar-la. Per a això, quan acabem la primera ala, anem a mode objecte (TAB), assegurem que l'ala estigui seleccionada, premem Alt+D i llavors Escape per deixar el mode arrossegar. Premem NKEY i escrivim -1 a SizeX. Tanquem la finestra numèrica.

Repetirem el mateix procés per les aletes posteriors i les turbines (ara ja deveu tenir prou pràctica per fer-ho). Tan sols recordeu-vos de salvar sovint el treball, i fins i tot guardar-ne diverses còpies en les diverses fases de desenvolupament.

Quan el modelatge estigui acabat, podeu seleccionar successivament tots els objectes, anar a mode edició, seleccionar tots els vèrtexs, anar a les opcions de malla (F9), fer un subsurf de tres nivells i suavitzar-ho (smooth).

Ja només hi manquen algunes làmpades, un bon angle per la càmera i potser una textura a fi d'obtenir un bon render!.

Anterior «

 

Blender 3D

» Autoretrats
» Llocs
» Proves visuals
» Terragen
   Modelatge

 
 
 
 

Animació

» Escape (Vimeo)

 
 

Josep Manzano

» Tot el seu historial

 

Contacte

Avatar

Pots fer-me arribar qualsevol comentari a la meva adreça de correu:

 
Creative Commons License

Continguts subjectes a una llicència de Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons
Reproducció permesa per a usos no comercials i sense alteració, citant: "www.pairal.net - Ramon Cererols"